Vävveckor

Ja, vävt har vi gjort. Till att börja med har jag vävt min första tygbit på varptyngd vävstol. Vi färgade hälften av varpen och inslaget i krapp.
Vi var fyra som satte upp väven och delade på den. Fördelaktigt nog hade vi  Lummi, som gick textil förra året, så efter visst krångel hade vi satt upp ett hundtandsmönster. Jag fick mig en lapp som är 25 cm bred och 35 cm lång.
Slutligen har det vävts brickband som aldrig förr. Lite nya knep, samt det underbara fenomenet möbelåtta har revolutionerat mitt brickvävande och tagit det till helt nya nivåer.
F.v.: Tömmönster i rött och blått, 1,5 cm brett, 181 cm långt, 12 brickor.
S-mönster i grönt och lila, 1,5 cm brett, 357 cm långt, 14 brickor.
Lingonmönster (från Brickvävning - Så in i Norden), 5,5 cm brett, 151 cm långt, 40 brickor.
Brickbandsvävning har aldrig varit roligare, och jag tar gärna emot beställningar på band.
Igår rundflådde jag en räv. ´Twas bloody fun. Dessvärre har jag ingen bild utav det hela. Däremot anser jag att ni är för dåliga på att ge mig era roadkills och andra döda saker jag kan flå och garva.
Vidare har jag börjat dreada lite. Jag är blott en novis, förstås, men är det någon som vill bli dreadad skulle jag kunna stå till tjänst.
Ja, det var nog allt jag hade att komma med för nu. Nu åker jag hem på sportlov och arrangerar lajvet Blodlust. Just det, jag har ju sytt en outfit till lajvet. Den får ni se när jag kommer hem tror jag.
/Fisken, som är glad för att det är vår.

Kommentarer
Postat av: b

Jag blir alltid så glad när du uppdaterar för du gör alltid snygga grejer! Väven var asläcker!

2012-03-08 @ 00:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0