Bronsgjutning

Under tre intensiva, passionerade och frustrerade dagar har jag och mina fellow MNTare ägnat oss åt att gjuta med brons i sandform. Det har för min del gått oförskämt bra, jag har fått en massa saker gjorda. De är egentligen inte färdiga ännu, jag måste fortfarande göra allt efterarbete för att de ska se bra ut, men jag får läggaupp en bild på de efterarbetade sakerna i efterhand.
Vad jag har lyckats göra är: diverse olika ströningar, ett rakblad, en syl, en stylus (penna till vaxtavla), två ringspännen, två dräkt-/hårnålar, två hängsmycken och en yxa. Sakerna är nästan uteslutande baserade på historiska fynd. De flesta är kopior av modeller som fanns på skolan, men några har jag modellerat själv av cernitlera.
Jag borde antagligen berätta mer om hur det går till, men i brist på pedagogiska bilder struntar jag i det och päser av belåtenhet istället!
/Fisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0