Garvar-Anders, det är jag, det är jag!

Ni förtjänar att få veta att jag har gjort klart ett antal garvningsprojekt. Ni förtjänar till och med en av mina sedvanligt småkassa bilder på dessa. (Jag borde införskaffa en kamera, kan man tycka.)
Detta är alltså den fettgarvade fårfällen Sven-Wilgot (underst), det sälgbarksgarvade renskinnet Renskinnet (som bara är en halva, eftersom jag garvade den tillsammans med May-Linn och delade den med henne), det fettgarvade fårskinnet Lucy (den vita saken som dessvärre är täckt med loppbett) och slutligen ett namnlöst, fettgarvat laxskinn.
Sven-Wilgot ska förhoppningsvis en vacker dag bli en del av ett fälltäcke. Renskinnet och Lucy ska under veckan som kommer sys till skalvantar. Fiskskinnet blir antingen bindslen till skidorna vi ska göra i januari, eller så blir den ett lock på en bältesväska eller något sådant.
In other news håller jag på med ytterligare två fettgarvade fårfällar, Aspergerfrisby och Mördar-Anders. Snart har jag alltså ett halvt fälltäcke! Jag kan också upplysa om att jag har nålbundit två par strumpor, som ska bli julklappar.
Jag insåg för övrigt att det var länge sedan jag la upp ett inlägg om saker jag sytt. That is something we'll have to remedy.
Buss och kran
/Garvar-Anders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0