Modeteckning/design

Julia går en kurs i modeteckning/design i skolan. Ganska kul, förutom när det inte är det. Tänkte slänga upp lite bilder därifrån. Det är bilder både på saker jag sytt (typ klänningen), saker jag vill sy och saker som aldrig kommer bli något med.
(Tilläggas kan förresten att poängen med en modeteckning är att framhålla en känsla och en stil snarare än ett plagg. :P)








Denhär sista är väl knappast min högst värderade skapelse, färgpennor är inte min starka sida. Men jag gillar det faktum att det är en skiss över hur min och pojkvännens viktorianska crossdressingensemble skulle kunna se ut.

Slutligen kommer här en bild på ett första utkast på en korsett till en tjej som ville ha fladdermustema:


Så kan det gå!
Kommentera gärna för då blir jag glad.
Kärlek på er!

/Fisk

Kommentarer
Postat av: Anonym

ah tjenna! uppdatera mer!

2010-11-25 @ 22:18:01
Postat av: Fisk

Kul att du gillar bloggen :)

Jag uppdaterar så fort jag har något färdigt/värt att visa. Får väl vara på Tom att han ska sy lite mer också :)

Vem är du förresten? Någon jag känner eller har du hittat bloggen på annat vis?



/Nyfiken firre

2010-11-29 @ 16:25:48
URL: http://alvochfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0