Sminkväska

Mamma önskade sig en ny sminkväska i julklapp då den gamla jag sydde åt henne i skolan för länge länge sen gått sönder. Jag bestämde mig för att sy den av dragkedjor, har för mig att jag sett ett pennskrin sytt så. Köpte typ tio dragkedjor, 20 cm långa i så glada och starka färger jag kunde hitta. Det blev hyfsat dyrt, 240 spänn, men det hade varit svårt att hitta många snygga dragkedjor i samma längd på second hand.
Dragkedjorna sicksackades ihop på längden och syddes sedan ihop med raksöm i sidorna. Att sy ihop sidorna var jävligt jobbigt, jag fick handsy ena sidan och är i ärlighetens namn lite fundersam över hur bra den kommer hålla, kanske får jag tänka ut en smartare lösning framöver. Snygg blev den i alla fall, och mamma blev glad. Här ser ni härligheten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0