UFO-inventering

Idag visas inget nytt, bannemig! Idag ska jag vältra mig i mina UFOn (UnFinished Objects). Främst för min egen skull, för att få översikt och prioritera, men jag tänkte också ge er möjlighet att säga ert, vad vill ni se bli klart?
Mina UFOn listas nedan utan inbördes rangordning, huller om buller som de kommer mig till minnes.
- En handsydd vikingakjortel av enklare slag i rutigt ylle.
- Min studentklänning, som jag förstås har fått färdig, men på vilken dragkedjan gick sönder och som jag aldrig fått några ordentliga bilder på.
- Garveriprojekt (som lär bli klara innan jul varesig ni vill det eller ej): en ny fårfäll, ett avhårat fårskinn och ett dito renskinn, samt ett laxskinn.
- En bliaut (eller vad man nu ska kalla den...) i siden. Ett hatobjekt som gör mig bekymrad för det mesta.
- Ett par bruna manshosor modell slit och släng.
- En alvväst i siden.
- En alvklänning i siden, som jag inte kan jobba vidare på förrän Tom skickar en grej.
- En alvväst av skinn avsedd att bäras av väpnad roll.
- En linnenånting av ett par gamla jeans.
- En 1700-talsryttarjacka till mamma (som jag fortfarande inte har hittat tyg till. Vet ni var jag kan få tag i svart sammet till ett rimligt pris är jag idel öra.
- Diverse bronsstuff som ska putsas klart.
- Dödens svepaskelände. Jag vägrar.
- Nålbundna strumpor.
Det var nog det hela. Hittar jag något mer kommer jag smyga in det och ni kommer aldrig ana något.
Kom nu med er ringa mening, vad skulle ni vilja se bli klart?
/FiskArn Magnusson

Kommentarer
Postat av: mikael

nice blogg Julia!

2011-12-04 @ 11:53:04
Postat av: månbarn

jag röstar på studentklänningen först. det låter nämligen som om den tar kortast tid och då får du snart tid för annat.



ps. manne skickar dig en rejäl puss på hakan. (jag skulle tro att den droppar ända ner till knäna på dig)

2011-12-05 @ 16:12:13
Postat av: Fisk

Det är sant! Frågan är bara om man kan köpa dragkedjor i Sveg. Jag skulle iof kunna passa på när jag är hemma över julen...

2011-12-05 @ 22:27:36
Postat av: Nette

linnennåntinget :)

2011-12-06 @ 08:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0