Brickband igen!

Dendär Madde är bra, hon får mig nämligen att väva band för att hon ska lära sig. Och denhär gången gick det riktigt bra trots att jag vävde med ullgarn. Resultatet (framsida och baksida):
Jag använde en 160 cm lång varp och fick ut 107 cm användbart band, dvs troligen tillräckligt för att gå runt ärmslut och halsringning. Inslaget var samma gröna som längs kanten, och detta syns ju till min förtret i mönstret. Dock är det bara att låtsas att det var meningen så går det bra.
Detta band ska jag för övrigt inte behålla själv, utan ge till en bekant som jag har varit skyldig ett brickband i typ ett och ett halvt år men haft alltför mycket brickbandsrelaterad ångest för att framställa.
Brickband har aldrig känts såhär kul, förhoppningsvis blir det fler, längre och mer avancerade band framöver! :)
Buss och kran era fiskbarn!
/Fiskeen

Kommentarer
Postat av: månbarn

Prövat andra brickor? Jag har börjat fundera på vilket resultat 6-kantiga skulle ge....

2011-08-18 @ 09:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0