Flätning är också hantverk

Har fått ett nyväckt intresse för att fläta, och min pojke har fått vara min försökskanin. Till min hjälp har jag haft hemsidan http://www.dreamweaverbraiding.com/braiding_tips.htm. Jag tycker egentligen inte riktigt om sidan, jag föredrar instruktioner om vilket hår som ska vart istället för vilka grepp man ska ha. Men i vilket fall blev detta resultatet av mitt lekande:


Inbakad vanlig jäkla fläta, men jag är sjukt stolt över mig själv ändå, de jag gjort innan har bara blivit fula.


Snurrad fläta


Inbakad snurrad fläta


Och slutligen en inbakad fiskbensfläta

Det var nog allt för mig för idag. Eventuellt kommer det lite fler flätbilder framöver, för detta var roligt!

//Fisk

Kommentarer
Postat av: Signe

Fasen vad snyggt :p Bra jobbat! Har du luast att öva mer och pojken inte är tillgänglig får du gärna öva på mig :)

2010-12-30 @ 18:08:23
Postat av: Anonym

2010-12-30 @ 19:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0