Brickband

Okejdå, Mattias, bara för att det är du!
Jag har vävt brickband. Det gick bra. Mönstret jag använde är detta: http://www.stringpage.com/tw/kivrim.png
Mörkblått, svart och ljusgrönt, 1,5 cm brett, 490 cm långt, 12 brickor.
Jag borde ha varit smart och haft en mörkblå kant länngst ut på den gröna sidan, så hade man sluppit att inslaget syns ibland. Vidare blev det en del misstag ibland, eftersom jag inte alltid lyckades backa på rätt sätt. Men jag är ändå ganska nöjd.
Jag har fått en beskrivning från Spångmurs på hur man väver helt utan mönster, markerade hål och dylikt. Jag ser mycket fram emot att väva enligt denna och förhoppningsvis få många aha-upplevelser.
/Fisken

Kommentarer
Postat av: mattias

håller med om kanten MEN: när man syr fast det så kommer det nog knappast att märkas.

2012-04-04 @ 12:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0