En fårfäll och nålbindning

Detta har varit en bra vecka. Dels blev jag färdig med mitt första garveriprojekt, en fårfäll vid namn Lars-Mildred. Den gjorde jag och några kamrater på fritid under ledning av min fru Lummi. Tack för hjälpen, kära fru. Nu ska vi bara se om jag har ork och resurser nog för att sy mig ett fälltäcke...
Under skoltid denhär veckan har vi ägnat oss åt att karda, spinna och nålbinda. Karda gick helt okej, spinna gick eländigt och nålbindning är bland det underbaraste hantverk jag sysslat med. Jag struntade således i min slända och nålband först ett par handledsvärmare och sedan ett par vantar. Jag är SÅ nöjd! Framöver kommer jag även att göra mig ett par strumpor. Vad kan man mer göra för fint, tro?
In other news håller jag, Tom och två till på att planera inför Domen nästa år, då vi ska spela alver, och vi håller redan på att sy och planera dräkter för fullt. Det visar potential att bli fruktansvärt fint, och det är roligt att få syssla med lite snygg fantasy.
PeppArn Magnusson, det är jag, det är jag...
/Fisken

Kommentarer
Postat av: månbarn

jag håller med om att nålbinda är otroligt roligt. tycker du behöver en mössa till de där vantarna, och kanske en halsduk...

själv har jag nålbundit mig en hatt.

kanske behöver fisken sig en nålbunden klänning?

2011-11-27 @ 16:47:32
Postat av: Fisk

Kanske en mössa, men dessförinnan blir det strumpor. Klänning är jag skeptisk till, men det vore roligt med en tröja, har för mig att det finns belägg för det.

2011-11-27 @ 17:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0